zondag 26 mei 2013

Hallerbos landschap

Begin mei ben ik op om half vier in de nacht mijn bed uitgekropen om foto's te maken in het hallerbos. Dat ligt een stuk onder brussel dus een aardig eindje rijden en als je er voor zonsopgang wil zijn moet je dus midden in de nacht je bed uit. Het was mijn eerste bezoek aan het bos. Wat een fantastisch mooie plek! Nog veel mooier dan ik verwacht had. Volgend jaar ga ik weer. Als kers op de taart trof ik ook nog eens een hert voor mijn lens. Echt super!!! Ik ben gebleven tot mijn accu leeg was...


 





Opeens stond hij in beeld... Gelukkig had ik mijn telelens erop zitten en kon hij mijn hartslag niet horen. Het was echt super om de dag zo te kunnen beginnen. Hij bleef netjes stil staan zodat ik op iso 100 en 2 seconden sluitertijd kon fotograferen.



Mooi sprookjesachtig licht bij zonsopkomst.

 


2 opmerkingen:

  1. Dag, Wat een prachtige foto's zeg! Wij hebben dit jaar een bezoek gepland aan het bos. Omdat jij een echte proffotograaf bent, aan jou de vraag> zijn avondfoto's bij zonsondergang even betoverend qua licht, om te fotograferen in het Hallerbos? Nog goede tips voor een amateur/beginnende natuurfotograaf? Groetjes Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Desiree, bedankt voor het compliment!
    Ik ben echter ook geen prof hoor maar doe wel erg mijn best. Ik ben ook pas 1x in het hallerbos geweest en dat was bij zonsopkomst. Ik zou echter niet weten waarom het bij zonsondergang niet mooi zou zijn. Je hebt geen douw of mist maar die had ik bij zonsopkomst ook niet. Neem in elk geval je telelens mee. Die zal je veel gebruiken om tot een mooie compositie te komen zonder storende elementen. Varieer in je diafragma. De standaard in landschappen is een klein diafragma maar met een groot diafragma kun je zeer sfeervolle foto's maken.
    Geniet van je bezoek! het is echt een magische plek.

    BeantwoordenVerwijderen